dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Tuesday, October 19, 2010

kebakaran yang melampau (edited)

awas, artikal ini menggunakan metafora yang banyak

oh minggu yang penuh dengan entri daripada aku
disebabkan oleh kebakaran dalam jiwa aku yang penuh dengan sifat ganas dan kekacakan semula jadi ini
kahkahkah
malangnya
kebakaran ini telah menyebabkan beberapa kesan tidak bagus kepada aku
contohnya:


1) kematian sel-sel otak sihat dan lahirnya sel-sel otak abnormal
lantas menyebabkan aku mengantuk dalam kelas secara melampau
2) aktiviti kebakaran otak yang memerlukan penggunaan tenaga yang banyak untuk mengawalnya
lantas menyebabkan aku memerlukan tidur yang lagi banyak arakian menghanguskan satu kelas di waktu pagi yang hening
3)otak aku menjadi keliru sehingga tersalah jadual. Dengan begitu kacaknya aku memarahi orang lain sedangkan aku yang salah
kahkahkah
4)aku mengalami mimi ngeri yang amat dahsyat petalanya (akan ditelitikan dalam entri mendatang)
kesemua di atas benar-benar berlaku
jadi aku selaku anak yang taat soleh kacak dan ganas merasakan bahawa perkara ini tidak bagus untuk membina negara yang berjaya dan kacak di mata dunia
jadi akibat daripada itu aku ingin mengambil masa untuk berehat
untuk merawat diri sendiri yang tenat ini
kahkahkah

p/s: jangan ambil maksud ayat aku secara terus dan tamatlah sudah satu minggu yang penuh dengan kebakaran
kahkahkah

4 comments: