dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Thursday, October 14, 2010

2

aku baru lepas layan sekuel godfather i, ii, iii
cerita yang menjadi kegemaran aku
ingat lepas ini nak layan v for vendetta
padahal dah tengok dua-dua movie ini banyak kali
tetapi tak pernah bosan sebab apa
Beneath this mask there is more than flesh. Beneath this mask there is an idea, Mr. Creedy, and ideas are bulletproof.
kahkahkah

aku suka sebab cerita ini mengajak kita berfikir
sesuatu benda yang aku selalu canang-canangkan sekarang
berfikir
benda yang sepatutnya menjadi rutin harian kini menjadi aktiviti bulanan
berfikir bukan terhad di dalam kelas
bah kan aku rasa di dalam kelas proses yang selalu berlaku bukan proses berfikir
tetapi proses menerima tanpa kajian dan proses membuat air liur serta tahi mata
post 2 aku yang lari tajuk dari niat asal
tetapi aku apa peduli
ini blog aku
kahkahkah

13 comments:

  1. sayang ko tetap tak peduli tetapi hati tidak boleh menipu ye dak?!

    ReplyDelete
  2. mungkin hati tidak boleh menipu
    tetapi minda dan lisan manusia sentiasa menipu
    dan mahir menipu
    jadi tidak hariran kalau hati itu ditipu
    dan menyampaikan kedustaan
    kerana yang disangka kebenaran hanyalah
    kedustaan yang di momokkan oleh hati dan lisan

    ReplyDelete
  3. okeh, tak perlu emo sampai begini. tapi ayat cantik!

    ReplyDelete
  4. walaupun nampak cantik tetapi terdapat kecacatan yang tersembunyi
    seperti manusia yang cantik luaran tetapi di dalam hatinya membusuk dengan bangkai-bangkai penipuan dan pengkhianatan
    salah ejaan pada hairan dan
    sepatutnya kedustaan yang dimomokkan oleh minda(bukan hati) dan lisan

    ReplyDelete
  5. apa ammar?
    nak kena baling tong gas dengan aku ke??

    ReplyDelete
  6. kau tulis sahaja ikut cara kau
    aku suka baca

    p/s:aku tau kau bukan kisah pun aku suka ke tak cara kau tulis

    ReplyDelete
  7. terung kecil: kau azilah kan
    kau tulis baku
    ahahha aku suka...
    p/s: kau pun bukan kisah aku suka ke tak yang kau suka cara aku tulis
    kan kan kan
    kahkahkah

    ReplyDelete