dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Monday, October 18, 2010

longkang

awas, entri ini mungkin mengandungi unsur-unsur penipuan

entri sebelum-sebelum ini aku ada menyebut perkataan longkang
apakah itu longkang
words are given the meaning by people
longkang diberi maksud oleh aku ialah
cakap yang berunsurkan ketam, kerepek dan lobak serta di warnakan dengan sindiran secukup rasa
oh aku tak kisah kalau aku sahaja yang terlibat
tetapi kalau dah merebak susah aku dibuatnya


 yang seorang ini pun mereka dah sakit jiwa
inikan pula kalau ada doppelgänger
mesti menangis mengadu pada bonda
aku malas nak pujuk-pujuk bagai ini
maklumlah aku kan ganas
tak ganaslah pujuk-pujuk orang ini
malu aku dengan orang kampung
tetapi aku dengan sindiran dah sebati
kalau aku berhenti menyindir
macam aku berhenti bercakap
jadi macam mana itu??
jalan penyelesaiannya ialah
kita RAGEEEEEEEEEEEEEEEE
kahkahkah

ini post pertama yang mengarut

p/s:
kerepek=merepek
lobak=carrot=mengarut
ketam=crab=crap
kahkahkah
p/p/s:
entri ke 5 minggu ini
muahaha
aku memang tengah terbakar

10 comments:

  1. sudah2 la tbako nye abul.
    ak bakau kau betul2 kang.
    hahah

    ReplyDelete
  2. pet: -tangan di bibir-
    salim: aku dah rentung
    ammar: aku akan berhenti terbakar malam ini
    dan adakah itu cubaan bercakap loghat melaka
    ataupun apa

    ReplyDelete
  3. ini bukan cubaan.
    tetpi usaha.
    supaya aku tidak lupa asal usul.
    hahahaha

    ReplyDelete
  4. bagus
    kau pun seperti sudah menulis baku
    bagus-bagus
    kahkahkah
    baku adalah cara hidup baru

    ReplyDelete
  5. di blog kau penuh dengan short form
    itu bukan baku
    sila faham

    ReplyDelete
  6. tiada short form sila faham.
    kalau ada pun mungkin terlepas taip.

    ReplyDelete
  7. sila baca ini
    http://wordsfromtheorient.blogspot.com/2010/10/tahun-kedua-part2.html
    cuba terangkan maksud "aku menulis fushah di blog"
    dan "tiada short form sila faham"
    sila ambil cakna

    ReplyDelete