dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Thursday, March 10, 2011

perasaan, relativiti dan matematik bahagian 4 (akhir?)

sila baca dari bahagian 1, bahagian 2, bahagian 3
kalau tak memang kau tak kan faham entri kali ini
dan ya macam biasa 

awas: entri ini banyak menyumbatkan teori-teori sesat dah fahaman-fahaman sesat

apa reaksi kau semua bila membaca tiga entri sekuel daripada aku?
dan ini pengakhirannya
ketiga-tiga entri sebelum ini penuh dengan penipuan
kahkahkah

kenapa aku buat macam ini?
sebab aku nak tunjukkan betapa susahnya kita nak membezakan antara yang benar dan yang tipu 
bila keduanya bercampur dalam satu tempat

siapa yang diantara kau semua yang dengan yakin boleh cakap 
yang mana satu betul dan yang mana satu salah
ada?

itulah manusia
bila kita dihadapkan dengan satu fakta
satu dan dua "kata-kata hikmah"
disertai dengan nombor-nombor yang poyo
lantas di selitkan penipuan-penipuan di antara kesemuanya itu
kita akan cenderung untuk mempercayai kesemuanya itu
orang selalu cakap
papers, blogs and other are always fill with half-truth facts
but in the end the half truth are not really the truth aint it?

aku tujukan ini khas buat saudara-saudara yang ke kem spies dan kem motivasi
dan kepada mana-mana orang yang pergi menuntut ilmu
kau kena selidik setiap fakta
jangan main harung terima semua
aku pun tak boleh cakap banyak sangat
sebab aku tidur dengan ganas dalam setiap ceramah di kem tersebut
kahkahkah

dan maaf ya semua kerana telah membuat satu penipuan kepada kamu semua

p/s: apabila aku cakap aku menipu dan kemudiannya aku menipu, adakah aku menipu?
kahkahkah

dan aku akan sentuh tentang keberadaan aku di malaysia
dan kepulangan aku ke mesir di dalam post akan datang
percayalah.....
kahkahkah


11/03/20011


p/p/s: dalam peperangan pemikiran
kemenangan bukanlah apabila
kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya
dan yakin apa yang kau yakin tetapi cukuplah  dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

12 comments:

  1. aku pergi spies juga. tapi aku tak tidur.
    itu bezanya aku dan kau. hehe

    ReplyDelete
  2. bleghh. tak boleh nak bawak bergurau langsung.

    ReplyDelete
  3. hahaha
    aku tengah bergurau
    kau yang tak boleh terima
    kahkahkah

    ReplyDelete
  4. "aku tidur dengan ganas dalam setiap ceramah di kem tersebut"

    hahaha. ini kelakar

    well. i got ur point!
    tapi bukanke abg suman slalu ckp ; die hanya memberi. terserah kpd kite utk percaya @ x fakta tuh.

    p.s; aku ni peminat abg suman ke?

    ReplyDelete
  5. dalam peperangan pemikiran
    kemenangan bukanlah apabila
    kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya
    tetapi cukup dengan dia meragui apa yang dia percayai
    faham tak?
    kahkahkah

    kau kan adik angkat dia hekhek

    ReplyDelete
  6. wow. thank you.
    akan ak igt nasihat (?) ko
    tapi, ko xtipu kan?
    haissh. =.=

    wah, bangge nye jadi adek agkat abg suman. :)

    ReplyDelete
  7. menipu dalam mengatakan dia tipu

    entry yang ke 4 ni yg penuh penipuan :-"

    ReplyDelete
  8. bila aku kata aku menipu dan aku menipu
    tidaklah aku menipu kerana aku buat apa yang aku cakap nak buat
    dan entri ini penuh dengan kejujuran budak 3 tahun
    kahkahkah

    ReplyDelete