dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Tuesday, March 22, 2011

aku dan minuman

umum tahu aku bukanlah seorang sentimental
seorang beremosi yang tak terkawal
seorang yang mempunyai perasaan sayang yang melimpah ruah
tetapi siapa yang aku nak tipu...
mana mungkin aku mampu mendustakan perasaan aku sendiri
jadi aku ingin membuat pengakuan....
jikalau ada minuman yang mampu buat aku menangis
buat aku termimpi-mimpi
buat aku tak kisah membelanjakan wang ke jalan mendapatkannya
maka tidak sahlah jikalau tiada

air gas mirinda epal made in egypt yang sejuk
yang syarat minumnya hendaklah diteguk sekurang-kurangnya 300 ml satu nafas
ohhhh
rasa perit-perit sedap yang bersarang di tekak pasti membuat embun di mata
menitik bagai pagi yang sejuk
kesegarannya membuat jiwa merasa muda dan kacak
dan tadi
satu lagi minuman telah berjaya membuat aku rasa terawang-awangan
air jus strawberi segar dikisar bersama susu dan gula
dengan kasih sayang sebagai perencah
hati jantan mana tak goyang
kahkahkah

p/s: aku pasti merindukanmu selepas ini......

10 comments:

  1. izyan: aku suka 100 plus juga. siap masuk minuman harus minum lagi hari itu. cuma sayang mesir tiada
    salem: kau tahu tak? aku rasa macam tak pernah minum bandung laici. true story
    pikah: aku cerita tentang perasaan hati aku pada minuman

    ReplyDelete
  2. itu sebab kau makan strawberi malaysia yang masam
    strawberi sini ada yang manis gila !

    ReplyDelete
  3. masam manis tak sedap
    kalau manis sahaja?
    ha ?
    aku jujurlah minum first time sedaplah
    lepas secawan mula rasa muak
    kahkahkah

    ReplyDelete
  4. mna na cari stoberi manis kt cni?salu bli x pna dpt yg mnis.huhu

    ReplyDelete
  5. tengok nasib jugalah
    tetapi beli yang warna gelap sedikit mungkin
    mungkin

    ReplyDelete