dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Saturday, December 4, 2010

Si Bunga

ya kau
aku tak cakap tentang orang lain tetapi engkau
kau kata kau datang nak mengenali aku
aku kata kau salah tempat
aku kata kau lelaki kau tak mengaku
ya aku terima kau perempuan
aku tak kisah
pengetahuan kau lelaki atau perempuan tidaklah mengganggu kitar hidupku seharian
aku agak kasar dengan kau


sebab aku memang kasar dengan semua orang
kerana lembutku bakal disalah tafsir oleh ramai orang
maka aku memilih untuk menjadi agak kasar
kasar tak bermakna kurang ajar
cuma kurang kelembutan
tetapi kerana kau aku sedar
blog aku bukan blog ilmiah
kahkahkah

....................................................................................................................................................................

hanya satu aku pinta
mari kita ambil masa seminit
fikir semula niat kita hidup
niat kita belajar
niat kita makan
niat kita berkawan
niat kita berjalan
selesai?

maka jawab soalan berikut
di mana islam dalam niat kita?
di mana Allah dalam niat kita?
ya aku bukanlah orang paling baik kau jumpa
kau lebih mantap
tetapi mari kita betulkan kembali niat kita
mari kita bersama kembali
daripada kesesatan duniawi
kerana sampai bila mahu begini
kalau yang kita mahu bahagia duniawi dan ukhrowi

kita ingat-mengingatilah ya
kerana kalau nak tunggu sempurna
sampai bila?

p/s: aku suka sesuatu yang mudah, tenang dan teratur. sebab itu blog aku kosong, lagu pun tiada
sebab pembacaan itu satu proses yang memerlukan fokus yang tinggi jika yang dihajati ialah ingin memori yang lekat di hati

4 comments:

  1. itu bukan fokus kali ini
    sila kembali fokus
    dan aku tak jilat cuma aku terangkan kenapa aku meludah
    kahkahkah

    ReplyDelete
  2. best part: 3 perenggan last
    yg kat atas..satu abuk xphm~
    curhat kot?

    ReplyDelete
  3. itu bukan curhat
    aku berdialog
    cuma bukan kepada kau sebab itu kau tak faham

    ReplyDelete