dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Friday, December 31, 2010

aku dan laptop

ya, aku baru sedar
aku asyik salahkan laptop
mula-mula buka laptop
tengok internet apa ada

layan facebook (tangkap tikus)
dah bosan layan blog aku
dah bosan aku buka komik
( aku kalau dah terbaca satu-satu komik kena habiskan. itu etika pembaca komik)
dah bosan baca komik aku buka berita
malaysia kini,malaysia today,the star, cnn, bbc
dah bosan aku baca blog orang. banyaklah blog orangnya
dah bosan aku mula baca artikel-artikel independent
dah bosan semua aku belek drama jepun aku (aku tak layan movie us sangat)
dah bosan aku layan anime aku
dah bosan semua barulah aku terfikir nak belajar
malangnya
bila aku dah bosan layan anime aku buka facebook balik ada benda sedap
dan kitaran itu berulang-ulang seperti infinite loop
bilalah aku nak belajar?
siapakah yang salah aku atau laptop?

p/s: ini macam entri panjang pertama aku tanpa aku gelak

12 comments:

  1. hidup kena ada ada etika
    hatta stalker pun kena ada etika
    kahkahkah

    ReplyDelete
  2. i likes the post very much.
    selamat melagho ABUL AKMAL ARIF

    hahaha.
    masih x puas hati atas kedekut-an ko.

    :)

    ReplyDelete
  3. arghh
    aku tak nak melagho!!
    jangan galakkan aku!

    aku memang kedekut nak buat macam mana
    bukan aku minta nak jadi kedekut
    sob sob sob

    ReplyDelete
  4. simpan laptop dalam almari
    kunci almari tu
    kunci tu bagi kawan pegang
    habis cerita
    kau kena ada 'azam' untuk berubah
    heh

    ReplyDelete
  5. aku dah buat keputusan
    lepas maghrib tak dibenarkan buka laptop atas kapasiti peribadi
    lagipun kufur nikmat kalau tak pakai laptop nanti
    kahkahkah

    aku rasa kena ada anak azam untuk berubah
    miaahaha

    ReplyDelete
  6. sampai sekarang aku masih belum mampu menangkis godaan laptop...atau sbnrnya INTERNET? Laptop tu kalau takde internet, aku tak rasa pun ko akan peduli sangat :P Segalanya di hujung jari :)

    ReplyDelete
  7. internet memang menggoda
    aku download gila-gila
    kalau internet tiada baru aku layan
    kalau nak habiskan stok download
    1-2 minggu juga (kalau tengok dengan tegar)
    by the time internet dah ada balik
    =.=

    ReplyDelete