dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Saturday, December 18, 2010

se

hari ini double post
kenapa nanti aku cerita pada entri akan datang
entri kali ini ialah teaser
kahkahkah



aku nak cerita tentang diri sendiri
kerana aku tengok aku dah menipu ramai orang 
dengan mengatakan blog ini bukan blog ilmiah
jadi aku hendak menidak-ilmiahkannya dan menceritakan kisah hidup aku
aku dikatakan seorang stalker
kerana aku suka membaca blog orang, news feed facebook secara kesemuanya, membaca artikel orang lain secara melampau dan banyak lagi
aku nerd? tiada life? introvert?? 


ya akulah manusia tersebut
tetapi aku bukanlah seorang yang serius
percayalah aku
hatta bila aku cakap aku serius pun aku tidak serius
kahkahkah
ramai yang tertipu dengan ayat-ayat aku
dan membuat pelbagai andaian mengarut
aku dah kena macam-macam
tetapi selaku pe"mapuh" tegar
aku tak boleh nak marah sebab aku pun sama
tetapi sedap juga orang salah faham ini
boleh buat bahan gelak kuat-kuat
kahkahkah

8 comments:

  1. mapuh mung!

    aku kasihan la sebenarnya kepada mereka itu.
    tapi tah2 aku pun pernah dijadikan bahan gelak kau kan?

    ReplyDelete
  2. itulah
    mereka macam perlukan pencerahan minda dan jiwa
    tentang siapa aku
    nak kena buat kelas mengenali aku mungkin selepas ini
    kahkahkah
    entahlah ammar. kau rasa?

    ReplyDelete
  3. hahaha...kalau part2 kutuk ko aku tak amik pusing..intipati yg penting...keh keh keh

    ReplyDelete
  4. serius lawak baca apa yang mereka ingat tentang aku
    kahkahkah
    aku suka menyelitkan subliminal message dalam penulisan
    kahkahkah
    aku rasa gagal sebab jarang ada orang nampak
    adakah aku gagal sebagai ejen iluminati
    kahkahkah

    ReplyDelete
  5. lepas aku baca entri kau ni,
    aku gelak.
    mengapakah?
    hahahahaha
    -masih gelak sambil mengatakan,"abul sengal" dan gelak lagi-
    kahkahkahkakha

    ReplyDelete
  6. kau gelak kau tanya aku
    tanyalah diri sendiri
    ya sengal merupakan panggilan kegemaran orang kepada aku
    kahkahkah

    ReplyDelete
  7. tetapi sedap juga orang salah faham ini
    boleh buat bahan gelak kuat-kuat
    kahkahkah

    yang ni.
    entah2 aku dah banyak kali jadi bahan kau.
    ah.kejam!

    ReplyDelete
  8. aku tak diskriminasi kau jangan risau
    semua orang akan merasa
    kahkahkah
    dan ya aku memang kejam
    muahahahaha

    ReplyDelete