dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Friday, December 28, 2012

seeing but not believing

aku seorang yang cakap lepas di dunia nyata
sebab itu ramai tak tahan dengan ayat aku
aku sendiri pun tak tahan 

jadi untuk compensate, aku letak filter kuat dalam dunia maya
nak tweet apa-apa kena fikir
nak letak status kena fikir
apa akan jadi ?
adakah ini satu teriakan seorang yang sunyi
a cry for help kata michael gordon [bukan nama sebenar]


masalahnya bila aku buat macam itu, 
akan timbul perasaan nak lempang orang bila ada orang tweet dan buat self-crap related status and tweets
sebab benda yang anda tak suka pada orang selalunya benda yang ada dalam diri kau tetapi kau tak suka
perompak akan nampak orang yang bangun dan keluar pukul 3 pagi sebagai perompak
dan abid akan nampak orang yang bangun dan keluar pukul 3 pagi sebagai abid

you see what you choose to see

jadi bila ada seseorang yang kau tak suka sebab sifat dia, 
masa itu kau kena check balik
" aku ada ke tak sifat itu ? "

p/s:
nasihat orang bukan main
nasihat diri sendiri gagal
nice betul

mendengar masalah orang lain akan menyedarkan kau
" eh, masalah aku ini nothing saja rupanya "

lari dari tanggungjawab itu seperti berlari lurus daripada kereta yang mengejar
makin lama kau lari, makin kuat impak rempuhan itu pada badan



No comments:

Post a Comment