dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Friday, July 29, 2011

menipu

tengah aku lepak main game tunggu subuh semalam 
mainlah facebook sedas-dua
sekali keluar page ini
aku baca-baca lepas itu terus aku gelak guling-guling
adoi, ada orang buat dajjal, buat penipuan besar-besaran kantoi
dah lah pegawai mesir
sekalilah dengan geng-geng dia di pihak student
kerja nak menganiaya orang yang lain
aku baru sahaja tulis tentang hal ini hari itu

yang lawaknya, dah kantoi menipu
nak menipu lagi
kahkahkah

cukup-cukuplah menipu abang oi
kalau menipu pandai satu hal
ini menipu macam budak tadika
kahkahkah

janganlah nak buat malu dekat orang kampung
dah boleh dah slow-slow pack beg baju balik rumah [ malaysia ] agaknya
kahkahkah

yang aku tension
dahlah tak membantu pelajar jpa langsung
lepas itu nak aniaya lagi pelajar jpa
kahkahkah

hai cik abang, kalau ya pun busuk hati
jangan sampai macam itu
simpan sendiri-sendiri sudah
kahkahkah

yang lawaknya lagi
sebelum kantoi
orang tanyalah
" eh, kau ke yang buat ? "
boleh dia mengelat cakap
tak tahu apa-apa
siap mintak inbox bagai
kahkahkah

dah kantoi
mulalah cakap jangan buka aib orang lain
yang ini bukan aib, ini perancangan jahat namanya

kenalah cakap pada yang lain
supaya bersiap sedia
hai cik abangku sayang
yang kau pergi report kepada pegawai itu tak kira buka aib ke


kasihan budak-budak itu kena buang universiti, cubaan dibuang asrama, cubaan ditarik zakat 
kahkahkah
masa buat jahat tak ingat dosa pahala
dah kantoi mulalah menggelabah ayam
kahkahkah

lain kali abang-abang sekalian
jangan nak buat zalim kepada orang lain
dah lah buat kepada ustaz-ustaz
kan dah kena bahana
kahkahkah

kalau nak menipu jangan sampai kantoi,
dah kantoi jangan nak menipu lagi,
nak menipu jangan guna alasan budak tadika,
nak menipu kena belajar cara-cara menipu dahulu
baru tak kantoi dengan manusia
kantoi dengan Dia dah sah-sahlah
kan tak pasal-pasal kena azab dunia dan akhirat

p/s: jangan nak mendajjal orang sangat ya cik abang
kalau nak balik malaysia, saya nak order daun kesum boleh hekhek
nak buat asam pedas ha
kahkahkah

result exam aku entah bila nak keluar
ada yang aku siku dahi orang tak lama lagi nanti kahkahkah


10 comments:

  1. ini bukan ultra-noob lagi
    ini dah masuk tahap ultimate-noob dah
    kira final boss lah orang kata kahkahkah

    ReplyDelete
  2. hmm...ok jg la kalau dia buat tak tau dekat budak jpa sbb dah ada org yg lebih bagus utk korg...
    budak private cam sy ni (kpt punya) langsung dia tak hirau...kerja tak buat...8 bulan hidup takde dokumen u...sampai skrang...cam apa dah!!geram tahap cakerawala dah sy ni...
    buat kerja ke tidur???mkn gaji buta tahap takleh nak 'operate' dah...hishhh!!!!

    ReplyDelete
  3. dia bukan buat tak tahu
    nak kacau tetapi pegawai tak beri kahkahkah

    pergilah sekeh kepala dia sekali dua padat-padat
    tetapi nak kena main-menyorok-nyorok dululah dengan dia kahkahkah
    aku nak kirim 5 sekehan ubun-ubun
    3 sikuan dahi boleh ? ahahha

    tak payah nak i i u u sangat sini
    kahkahkah

    ReplyDelete
  4. "kerja tak buat...8 bulan hidup takde dokumen u."

    aku rasa dokumen u = dokumen universiti..

    ke camne? eheheh tetibe bekap syara... hihihi

    aku tak suka memburuk orang. tapi memang mangkuk lah kepala cik abang tersebut.. Hari ini dia diatas, tak lama lagi di bawah... lumrah dunia sekarang pakai hukum karma...

    bila dia kat atas, bolehlah membuli di bawah. tengoklah sampai mana dia boleh naik... main enjit2 semut...

    Zalim!

    ReplyDelete
  5. marah betul
    tetapi tak apa kalau marah kena pada tempatnya

    ai, dah tua-tua pun main enjit-enjit semut lagi ke ? haha

    ooo
    menipu..
    lain kali jangan cakap loghat kelantan dengan aku
    bukannya aku faham sangat haha

    ReplyDelete