dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Sunday, August 7, 2011

maqbul bi syafaat

ramadhan kareem,

apa itu maqbul bi syafaat ?
maqbul bi syafaat dalam bahasa melayunya bermaksud
lulus dengan pertolongan
dan inilah pangkat untuk satu subjek aku
sedang orang lain sibuk mengejar mumtaz
aku pula mengejar maqbul
apa punya badul lah aku ini
haish


tetapi macam mana pun aku amat bersyukur
ya lah, bukan sebab dapat balik malaysia ke apa
tetapi dapat merehatkan otak aku daripada berfikir
tentang exam repeat dan tiket
jujur aku cakap
aku hari itu sakit kepala fikir tentang tiket
yalah tiket harga 4000LE kan
kalau 3 LE aku tak kisahlah sangat
ini dekat RM 2000 punya tiket
sekarang kepala ringan
jiwa pun ringan

aku ingat lagi tahun lepas aku cakap
" dah tak mahu dah belajar last-last minit tahun depan "
endingnya benda sama berulang lagi
tetapi ada peningkatanlah
daripada betul-betul malam exam baru nak menghafal
aku dah upgrade sedikit
2 malam sebelum exam
ahaha

orang kata perubahan ini tak boleh drastik sangat nanti badan terkejut
yohohohoho

on the other issue
aku agak pening sedikit nak bawa balik apa balik malaysia
setakat ini baru ada jubah untuk ayah aku
kurma coklat 4 kotak kecil
ingat nak bawa halawah balik malaysia
tengoklah macam mana
ada orang kirim tofiluklah
apalah, aku pun dah beli
ingat nak bawa banati, tetapi sekarang banati dah tak lawa
aku ada kirim pistachio dengan kawan dari mekah tak tahu dia beli ke tak
ahahah
malas nak ziarah dia lagi
nanti ada masa aku gerak

kesimpulannya, aku lulus semua exam dan bakal naik tahun
itu yang penting
terima kasih diucapkan kepada mana-mana orang yang ada mendoakan aku
nak sebut nama satu-satu takut nanti ada yang tertinggal
kecil hati beliau nanti
jadi kepada yang terasa itu anggaplah aku tengah cakap tentang kau dan
terima kasih
terima kasih
terima kasih

p/s: 1st time aku bernazar seumur hidup dan hasilnya menggalakkan
alhamdulillah
oh aku balik 14 ogos
siapa yang nak hampar karpet merah dah boleh dah slow-slow merancang
yohohohohoo

kepada yang ada tergelincir mana-mana subjek itu aku harap
dapat tabahkan jiwa perkuatkan semangat
aku mungkin tak faham perasaan kau
tetapi satu yang aku tahu ialah
usaha tak semestinya melahirkan kejayaan
tetapi kejayaan mustahil lahir tanpa usaha
moga berjaya dan bernasib baik nanti !

23 comments:

  1. T A H N I A H
    abul akmal arif anuar :)

    -tapi lambat nya balik... *pengsan*
    -mahal tiket ko *mahal beberapa ratus dr aku*
    -x abes abes lagi pasal ole ole balik msia?

    idk why, aku rasa happy bila bace post ko ni.
    hahaha :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih
    ke nak aku eja jarak-jarak
    t e r i m a k a s i h
    yohohohoho

    balik lambat boleh mandi hurghada jadi tak kisah
    tiket kau berapa ?

    yalah tak habis-habis lagi sebab aku kan noob
    haish

    mungkin kegembiraan aku terjangkit pada kau agaknya
    yohohhohoo

    ReplyDelete
  3. abul, tahniah lagi untuk entah berapa kali
    aku turut gembira dengan keputusan ni
    yoyoyohoho !

    ReplyDelete
  4. terima kasih ! untuk keseratus juta kali
    yohohoh

    aku pun masih gembira ha
    yohohohooho

    ReplyDelete
  5. aku suka yohohoho. tahniah abul! *pat on shoulder* :D

    ReplyDelete
  6. ::nak ubah kena realistik banyak::

    tahniah encik!

    ReplyDelete
  7. aku tak faham ayat kau aziellah
    serius

    terima kasih cik !

    ReplyDelete
  8. مبروك عليك على نجاحك في الامتحان

    ReplyDelete
  9. شكرا
    لكن,انا مشنجاح
    انا مقبول بس

    الف شكرا!!!

    ReplyDelete
  10. aku tahu kau mantap arab ahahaa

    aku 3950 LE
    mahal 200 sahajalah
    tak apalah
    yang penting sampai malaysia
    yohohohoh

    ReplyDelete
  11. dengar airasia macam nak buat route baru ke mesir

    anggur seedless yang rangup

    ReplyDelete
  12. tetapi sekarang tak lawa dan tak rangup
    tertekan aku sekejap
    ahahaha

    ReplyDelete
  13. tak, aku cakap kalau nak berubah kena
    betul-betul realistik.

    itu je encik [:

    ReplyDelete