dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Saturday, March 9, 2013

na na na

aku ada satu gene yang membuatkan aku tegar
gene mengulang benda sama macam orang gila

aku dulu tak pernahlah nak hafal lagu lagu bebudak 
contoh lagu bebudak ini macam twinkle twinkle little star
aku hafal part itu saja
so aku pun ulang part sama sambil sambung dengan na na na na na na na
kes sama dengan lagu baba black sheep igoanywood na na na na na na na


sampai sekarang aku ada tabiat ini
ulang lagu sama sampai zuber mengamuk-ngamuk tension
siapa tak tension kalau ulang lagu sama 4-5 hari 
dahlah sambil menyanyi 
kalau sedap tak apalah juga
ini suara rabak tahap mikrofon rosak

dan baru-baru ini bila orang cakap yang lagu baba dengan lagu twinkle itu melodi sama baru aku sedar
eh betullah
selama ini aku tak sedar pun
tetapi aku peduli apa
aku nyanyi na na na juga endingnya kahkahkah

tetapi bab buat kerja, jangankan mengulang
nak start pun malas
kahkahkah

jom ubah !
p/s: sebenarnya aku tak ada point nak buat apa pepagi buta ini
jarang ada masa macam ini haha



2 comments:

  1. takde orang lempang kau ke?
    aku yang baca ni pun, ikut tension sekali.

    ReplyDelete