dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Friday, March 15, 2013

juling air ?

sekarang ini aku dalam round ophthalmology
belajar tentang mata
aku belajar tentang eye motility 
pergerakan mata

hanya selepas belajar ilmu ophthalmology barulah aku sedar
benarlah, beza antara orang berilmu dan tak berilmu itu jauh sangat
21 tahun aku hidup dalam kebodohan
baru hari itu aku sedar aku ada weakness in medial rectus of left eye
kalau dalam bahasa mudahnya
aku juling bila aku tengok dekat
otot mata aku tak mampu nak menggerakkan mata aku ke kanan semasa melihat jarak dekat
tetapi kalau dalam keadaan melihat biasa ok
tak nampak julingnya
hahaha


ini macam mata aku
ini mata biasa 

ha 21 tahun tanpa ilmu, TAK SEDAR!
10 minit dengan ilmu terus dapat tahu

maka carilah ilmu
tinggi manapun umur kau, kalau tak diikuti ilmu yang tinggi 
maka sia-sialah

janganlah berbangga dengan umur yang panjang tanpa ilmu 
kerana tiadalah umur yang panjang tanpa ilmu itu satu kelebihan
melainkan satu petanda bahawa ajal itu sedang mengikuti rapat

redha ke tak ?
>.<

6 comments:

  1. Replies
    1. kan, juling pun bukan orang tahu
      kalau rabun seksa betul rasanya
      pernah diberi peluang rabun setengah hari
      memang tangis

      Delete
  2. Replies
    1. salah tidur, mata terhimpit
      bangun-bangun rabun
      kabur gila
      mata jadi jelas hanya bila aku telan air liur sambil fokus gila-gila
      masa pharmacology tahun 3
      nasib baik tak permanent

      Delete
    2. aku rasa aku pernah kena rabun gitu. terus rabun betul. ish2. mujur tak kronik. ahah.

      Delete
    3. hahaha aku ingat dah kes jarang dah
      rupanya kau pun sekali kena
      hahaa

      Delete