dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Monday, March 5, 2012

lake district [ gambar + video ]

tekan untuk gambar besar ya kanak-kanak

airport madrid T1



airport manchester. sebelah toilet itu ada surau khas. nice kan ?

pemandangan tepi oxenholm station [ OS ]

dari sudut pandang depan OS

jalan 5 minit dari OS, sampai ke pekan ini
ada post office dan travel information center sini
jalan 30 minit untuk sampai ke tempat feri

pekan yang sama selepas 5 minit jalan

dah mula nampak tasik dia
dalam 15 minit jalan dari OS
banyak itik dan angsa sini

dua ekor itik yang malu masuk kamera
mana aku nak letak muka aku ? ujar mereka
terus mereka sorok dalam air

swan yang tension dengan itik 2 ekor tadi

sini ada perkhidmatan cruise yang aku cakap tadi
kalau mampu naiklah
aku tak mampu =,=

kawanan angsa melepak di padang tunggu member nak main frisbee

serius dulu aku ingat itik ini tak wujud
sebab dalam cerita kartun biasa itik inilah yang kena kejar dengar pemburu bawa senapang patah
aku tengok itik malaysia colour plain gila
itu yang tertipu kejap

setelah jalan 30 minit akan sampai sini
tempat tunggu feri

inilah feri dia
yang warna hijau itu
mula-mula terlepas feri sebab tak expect yang inilah feri dia
ahahaha

bangunan dekat bukit seberang
tak naik sangat sebab dah nak maghrib

pemandangan tasik di sana
awesome bukan pemandangan ini

rumah yang amat nice sebelah tasik
ada dijual
tetapi memang aku mampu nak beli =,=

jalan ikut kawasan perumahan
macam dekat kampung kan ?
serius rindu kejap malaysia 



ini gambar di lake district
rujuk sini untuk cerita di sana

p/s: aku mimpikan kau
dan aku menangis
terus aku bangun dari tidur tapa

10 comments:

  1. cantik pemandangan
    ~terima kt org sbb bg mkn tikus kt bwh neh

    ReplyDelete
  2. cantik kan
    tak sesia pergi

    rajin betul kau
    ahah
    tak apa tikus dengan ikan aku dah sorok tempat lain
    jasa selama ini akan dikenang

    ReplyDelete
  3. cantik gambar. serius
    paling suka gambar yg ade pokok pastu ade cahaya matahari
    awessommeee! :))
    pandai kawan ko ambek gambar
    [err, mmg bukan ko yg ambek pic kan?]

    ReplyDelete
  4. itu gambar logon komputer aku
    hahaha

    memang pandai pun
    aku yang noob ambil gambar senget-senget hahaha

    ReplyDelete