dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Thursday, October 20, 2011

seribu alasan dan sebab

bukan aku tak nak menulis
tetapi aku tak mampu menulis

bukan aku tak nak bercakap
tetapi aku tak boleh bercakap

bukan aku tak nak mengarut
tetapi aku tak  sepatutnya mengarut

bukan aku tak nak merasa
tetapi bukan sekarang masanya

bukan aku tak nak bersama 
tetapi bukan ini jalannya

bukan aku tak nak jalan bersama
tetapi bukan ini haluannya

bukan aku tak mahukannya
tetapi bukan begini caranya

4 comments:

  1. amboi amboi abul!
    asal aku rasa post ni ade kene mengena dgn 3 perkara yg selalu dibincangkan oleh budak timur tengah?

    err err tgh cuba explain kpd si 'dia' ke?
    HAHA >.<'

    ReplyDelete
  2. tak adalah
    aku tengah bosan
    tangan aku berjalan
    tahu-tahu dah panjang
    aku pun publishlah
    ahahhaa

    ReplyDelete