dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Sunday, October 23, 2011

pandangan jelas sebab tak rabun

bagi sesiapa yang ingin membaca tulisan terbaru aku
boleh buka link bawah
aku malas nak copy paste masuk sini
sedikit amaran
tulisan itu bernada serius dan mempunyai unsur ilmiah
jadi mungkin membosankan
agak nak baca, bacalah
kalau tak nak aku peduli apa 
bukan aku ada nuffnang pun dapat duit tulis blog 
kahkahkah

dah 4 minggu dah rasanya kelas mula
dan aku baru tak datang 2 kelas
wah ! ini satu pencapaian agung
dulu setiap minggu mesti sekurang-kurangnya ada satu hari yang gelap
kahkahkah

projek tanaman serai aku setakat ini berjaya
3 pasu sudah berjaya ditanam
dan pucuk hijau pun sudah keluar
cuma sayang daun kari yang aku bawa dah burn
berkulat sebab masuk minggu ke 3 sampai mesir baru ingat nak keluarkan dari beg 
kahkahkah

masalah ingatan aku pun makin teruk sekarang
makin lama, makin banyak benda terdekat yang aku lupa
haish
setakat dompet tinggal dalam bilik air itu benda biasalah
haish
yang kes lupa nak tukar privacy facebook itupun satu
haish
risau juga aku kalau-kalau nanti jadi doktor terlupa gunting ke apa
tetapi nak buat macam mana
go on sahajalah kan ?

ada orang yang sibuk mengomel katanya kawannya dah berubah
tetapi dia lupa melihat ke cermin
dia pun sudah berubah sebenarnya
haish

kawan di atas adalah kawan imaginasi
jangan sesiapa nak perasaan kahkahkah

lama pula rasa tak buat post macam ini 
tulis pendek-pendek lepas itu banyak perenggan 
rasa rindu pun ada miahaha

kepada kawan-kawan malaysia yang real
harap anda semua sihat dan macho
sebab kacak itu ekslusif untuk aku
kahkahkah

budak mesir jangan nak jealous sangat
kahkahkah
lagi-lagi yang berasal dari kaum hawa
{ muka poyo minta penyepak ]
kahkahkah

penat buat double post hari ini
jadi mahu berehat dan tidur awal
supaya bangun awal 
minda jadi sihat dan kuat !
tetiba

pedulikan tajuk yang tak ada kena mengena dengan isi
biasalah
budak baru baligh memang macam ini [ ini tipu ] 
hormon serabut merata-rata
kahkahkah

11 comments:

  1. tulis pendek pendek
    banyak perenggan lagi senang nak baca

    dompet pun bwk masuk bilik air?
    apekah? -.-'

    btw, mana kucing ko?
    grizzly tu xcomel

    ReplyDelete
  2. izyan: senang baca, susah nak tulis

    pakai seluar jeans maa
    mestilah bawa dompet

    macamlah kau suka kucing sangat pun kahkahkah

    syaqienah: :DD

    wani: hi balik !
    miahaha

    ReplyDelete
  3. owh. lupa nak ckp
    aku xselesa sgt ko pggl aku izyan
    [bukan ko sorang saja taw]
    haha. >.<'

    xramai pggl aku izyan
    and aku pun slalu nya terus perkenalkan diri as iezy kt org
    bukan nak ckp aku xsuka nama aku
    cuma dah x biasa :D
    kalo boleh panggil iezy ye!
    :D

    ReplyDelete
  4. aku balas komen ghaib kau dahulu
    dompet aku besar dan panjanglah
    jadi aku biasa keluarkan dulu kalau tak jatuh

    dan aku tetap nak letak beruang

    tak apalah, lain kali aku tak panggil nama terus
    aku kau sudah

    ReplyDelete
  5. peh. artis balas hi balik. nak kena tulis dalam blog ni. peh peh.

    ReplyDelete
  6. eloklah sangat
    blog kau pun dah berhabuk 10 inci dah aku tengok
    kahkahkah

    ReplyDelete
  7. dulu masa aku kecil-kecil orang pakai tumbler isi air sahaja
    sekarang dah maju aku tengok kahkahkah

    ReplyDelete