dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Monday, August 29, 2011

eid

malam raya tadi aku gerak pasar ampangan
serius kecewa
apa benda entah jual
jeans, baju, jeans, baju ulang-ulang
juallah benda lain haish

baju aku tak beli tahun ini [ baju sya'ban adalah. rasanya tak kira kan ]
seluar aku beli seluar tracksuit dengan slack sebab kecewa dengan ga blue punya prestasi tahun ini
hambar orang kata

gerak takbir tadi
tak banyak kutipan aku
maklumlah muka macam pemecah rumah bersiri kahkahkah
tetapi kutipan raya aku memang tak pernah nak banyak
malas nak berjalanlah katakan kahkahkah

hari raya ini, bangun sembahyang raya balik rumah tidur
itulah rutin tahunan aku kahkahkah
hambar betul

aku nak buatlah ucapan raya sedikit
tak buat nanti takut orang ingat aku tak raya sebab tak puasa penuh
jadi kira terpaksalah ini kahkahkah

taqabalallahu minna wa minkum [ moga ibadat kita diterima Allah ]
minal aidil wal faizin [ cari sendiri makna. jangan nak malas-malas sini ]
maaf zahir dan batin [ dosa batin aku yang menggunung tinggi,. mengumpat orang kuat sangat kahkahkah ]
halal hutang dan makan minum [ kalau dapat halal hutang memang nicelah sangat. ganti duit raya orang kata kahkahkah ]
kalau ada makan-makan ajaklah aku datang rumah [ nak lagi berkat siapkan transport terus. senang sedikit kerja aku kahkahkah. nak lagi hebat beri duit raya barang seratus dua dollar pun kencang kahkahkah ]

p/s: jadual raya aku tahun ini agak pack berbanding sebelum-sebelum ini
almaklumlah, sebelum ini jadual pun tak ada kahkahkah

lagi satu aku kecewalah, seumur hidup aku baru sekali dapat kad raya apa kes
rasanya muka aku dah kacak dah
tak tahu alamat agaknya
tak pun abang posmen sahaja nak sabotaj aku
jealous lah katakan kahkahkah

6 comments: