dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Thursday, February 10, 2011

Perancangan

sungguh lama aku tidak menulis
bukan apa aku kan pelajar
jadi kenalah belajar
dan bukan senang nak aku belajar
jadi bila dah dapat semangat aku tak boleh sia-siakan
kahkahkah
padahal tak menulis tetapi lepak rumah orang main kad terup


topik sebenar tulisan aku kali ini ialah perancangan
kalau nak diikutkan,
pada tarikh 28.01.11 aku ada mesyuarat bahriya
kemudian 31.01.11 aku pergi bahriya
lepak-lepak, melancong-melancong
tangkap gambar sedikit
kemudian 05.02.11 aku pergi jordan naik kapal
lawat petra
pergi buat operasi ahlan syabab
lawat kawan-kawan
beli cenderahati sedikit lepas itu balik mesir dapat keputusan exam
tetapi yang berlakunya ialah aku pergi ke jeddah pada 06.02.11
dan sampai ke malaysia pada 11.02.11
betapa benarnya kalam Allah
"kita merancang dan Allah merancang, dan Allah sebaik-baik perancang"
al-imran:54

8 comments:

  1. kau buat operasi ahlan syabab kau dekat malaysia sahajalahh.haha.

    ReplyDelete
  2. serius kau tak tahu operasi ahlan syabab
    kahkahkah

    ReplyDelete
  3. obviously la aku tak tahu apa apa..
    T______T

    ReplyDelete
  4. lepas tu gelakkan aku
    lepas tu tak nak terangkan pada aku.
    kejam..
    macam mubarrakkkk...
    ahaha

    ReplyDelete
  5. haha. abul macam Mubarak.
    ending entry kau kali ini agak soleh :)

    ReplyDelete
  6. wani: kau kanak-kanak
    tak boleh dengar
    ini operasi rahsia
    sarah: banyak lagi umat manusia kau boleh samakan
    mubarak juga kau pilih
    main kad terup tak kira soleh ke??
    kahkahkah
    ammar: kau balik bila? dan ya selamat pulang

    ReplyDelete