dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Wednesday, February 16, 2011

aku dan makanan updated 2

entri kali ini bukan entri ilmiah dan pengalaman
aku pun sebenarnya tak cerita pengalaman ganas-ganas dalam blog ini
sebab setiap kali aku nak tulis
aku teringat masalah superior complex aku
jadi aku malas nak menyorongkan bantal pada sifat itu
aku balik malaysia benda paling aku biasa buat ialah makan


jadi aku nak buat senarai makanan wajib makan di malaysia
kalau ada nak tambah sila tambah di ruangan komen
1)roti canai(tak kira sama ada double banjir ataupun apa)
2)capati kuah kari kambing ( ini kena kari kambing baru mantap)
3)daging salai masak kuning dengan pucuk ubi (ini kalau betul masak peh!!)
4)siput sedut masak kuning (aku tulis ini mengalir air liur aku)
5)burung puyuh goreng atau puyuh masak kuning (daging dia yang manis dan comel itu cukup menggoda)
6)nasi lemak (nak tambah ayam ke tak kisah yang penting sambal sedap dan banyak)
7)buah durian (aw man! lama tak makan)
8)rambutan (lagi-lagi rambutan gading peh!!)
9)roti telur double benteng ampangan (ini aku spesifik tempat lagi. memang mantap sayang kentang dia dah makin sedikit)
10)ikan sembilang salai masak kuning ( rasa nak menangis pun ada)
11)murtabak daging ganas (sebab aku tak berapa minat murtabak bawang dan mubarak)
12)cakoi terhangat (ini antara snek lazat yang terbaik)
13)tau fufa daud soya (yang warna hitam lagi sedap)
14)keropok lekor saiz hot dog ( aku suka saiz ini untuk di makan)
15)ikan selar goreng rangup di cecah dengan tempoyak super pedas ( air liur aku menitik-nitik)
16) sup cendawan,cendawan goreng,cendawan masak tumis (aku suka cendawan putih daripada cendawan butang)
17)air 100 plus super sejuk di dalam cawan besi berisi ais penuh (air kegemaran)
18)milo tabur unlimited
19)putu bambu dan piring
20)jagung rebus bermajerin
21)abc cendol dan lai chee kang(aku suka bunga dia)
setakat ini dahulu
nak beri pandangan boleh komen

kepada sesiapa yang berangan-angan akan aku
rasanya dah boleh perlahan-lahan belajar nak masak semua ini
kahkahkah

aku memang berlagak
amat tidak bagus untuk kesihatan ukhrawi
nasib baik kacak
kahkahkah

yang penting nak makan
jangan makan masa kenyang dan makan selalu benda sama
nanti nikmat kena tarik
sadis gila

p/s: yang berpotong itu tanda sudah dimakan sejak pulang di malaysia



updated


sedikit sahaja lagi
berusahalah abul!!

15 comments:

  1. mmg kejam T.T

    air liur kau menitik-nitik
    aku dah banjir haha

    ReplyDelete
  2. pikah: kita jangan kufur nikmat
    jadi makanlah selagi tak melampau-lampau
    muahaha

    nurul: kan kan kan. aku baca pun dah berselera gila. peh!

    ReplyDelete
  3. wow. banyak nye dah makan. jeles.

    adoi. kesian bakal bini ko. hahaha

    ReplyDelete
  4. banyaklah
    aku kan rajin
    kau sahaja yang malas
    kahkahkah

    ok apa. dia dapat aku
    kahkahkah
    bajet gila ayat

    ReplyDelete
  5. kalau ada yang berangan akan kau pun mesti dah undur diri lepas baca. nafsu mengalahkan saiz badan. takut aku.

    ReplyDelete
  6. aku balik2 makan nasi lemak dgn kueh tiow terus.

    ReplyDelete
  7. jemputlah datang rumah,
    aku bagi kau cendawan goreng,abc,taufufa daud soya.semua akan dibeli di pasar malam ampangan.hahaha.

    ReplyDelete
  8. kalau tak ada,kau belilah sendiri.bukannya jauh pun pasar malam tu dengan rumah kau.

    ReplyDelete