dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Monday, February 14, 2011

Kali Pertama

hari ketiga aku di malaysia
dengan berbekalkan baju dan seluar adik aku form 3
aku keluar buat kali pertama sejak berada di malaysia
inilah kali pertama aku seumur hidup untuk


1. naik lrt ( ya aku tahu aku sangat lame)
2.sampai ke lowyat dan masuk ke dalamnya (membeli alas untuk tikus aku dan usb hub sebutir)
3.sampai ke sungai wang plaza dan membeli air di dalamnya
4.makan di nandos (kakak aku belanja)
(agak kecewa dengan sos dia yang masam. aku benci betul makanan yang pedas tetapi masam)
5.melihat ( ya aku tak masuk) time square
6.melhat imbi mall (rujuk atas)
7.menegur orang di dalam ktm.
( sebelum ini ada orang tegur aku di ktm masa aku di intec. tetapi aku memberi layanan yang agak kasar.
maklumlah dia perempuan, aku kan pemalu orangnya.
tengok muka dia pun tak. kahkahkah lame lame).
aku menegur 2 orang mamat arab mesir.
tetiba semangat pula cakap dengan arab mesir.
masa di mesir malas gila kahkahkah
8.mengalami kejutan budaya di malaysia. aku naik ktm dan tempat aku naik penuh dengan perempuan baya aku dengan pakaian mencolok mata. mula-mula aku tutup mata. masuk trip lagi satu dah mula gesel-gesel kaki aku. serius tak selesa diganggu secara seksual ini =,,=''

banyak betul pengalaman pertama kali aku pada hari ketiga di malaysia ini.
itu belum masuk kes salah masuk tiket ktm.
maklumlah tiket metro mesir kau masuklah depan belakang terbalik ke tetap di terima.
murah pula itu
sejak aku duduk rumah ini aku rasa tenang jiwa aku.
walaupun orang kata balik malaysia lama-lama ini membosankan,
aku fikir sebaliknya.
berada di sisi keluarga tersayang
terutamanya ibu dan ayah itu merupakan nikmat yang orang selalu lupakan dan abaikan.
aku bukan apa, orang tua aku dah agak tua.
biarlah dia tengok anak dia ini puas-puas.
ya lah kalau nak cakap "ah" dengan ibu bapa pun tak boleh,
bukankah itu satu petanda kita kena berbuat baik dengan ibu dan ayah kita??
fikirkanlah, kalau kawan kau boleh belanja, kenapa mak ayah kau tak boleh belanja???
kan kan kan??

19 comments:

  1. post ni memang gua setuju!duduk di rumah bersama keluarga memang heaven!hahaha

    1,4,5,6,7 aku belum buat lagi...errmmm no.8 separa.sebab bab gesel2 tu tiada.wakakaka

    ReplyDelete
  2. kau duduk terengganu
    jauh dengan penempatan awam
    kahkahkah
    aku naik ktm sejam dah sampai

    ReplyDelete
  3. haha.
    teruk btl
    da lama x naek ktm

    part parent tu setuju benar =)

    ReplyDelete
  4. aku bila ada anak perempuan tak nak aku beri dia naik ktm
    seram aku
    serius

    ReplyDelete
  5. selama ni aku tempuh
    mmg bahaya
    sumpah tiap kali nk naik mst rasa nk ngs wo
    haha

    tp ada coach wanita blh la rasa selamat
    sikit

    ReplyDelete
  6. kau naik coach wanitalah lepas ini
    never ever naik mixed coach
    get me?

    ReplyDelete
  7. no
    kdg2 ada lelaki keliru jantina naik sekali coach tu
    x paham2
    pastu yg awek bwk bf msg2
    and coach wanita bkn boleh muat semua
    kene gak masuk coach mix tu -.-

    ReplyDelete
  8. bermanja2lah sikit dengan mak ayah kau.
    kadang2 diorang suka jugak tengok anak jauh2 balik nak bermanja dengan diorang.
    Baru mak ayah rasa muda.
    Tidur atas riba mak lagi TERBAIK!! selamat mencuba! kehkeh

    ReplyDelete
  9. nousya: sound lah bertepek
    beranikan diri anda
    serius
    aishah: hari itu aku seriously considering nak belikan kau botol air. malangnya buruk. kau fly bila?

    ReplyDelete
  10. Tak habis lagi bab botol air rupanya -..-
    1 September terbanglah aku, insyaAllah.
    kalau betul nak belikan, jangan ragu2 lagi dah. ok!

    ReplyDelete
  11. wow. kene sexual harassment? BEST X?
    wuahahaha. baru org lelaki rase ape yg girls rase di mesir. huhu.

    weh, ko duduk mane? JOM KELUAR. hahaha :)

    ReplyDelete
  12. aku memang selalu kena
    maklumlah aku kan sensitif
    kahkahkah
    dan aku dah baca cerita al-baik kau sangat meniakkan api kkemarahan aku

    aku duduk atas kerusi di seremban
    keluar? malulah
    kahkahkah

    ReplyDelete
  13. nyeh? bace blog org x tggalkan kesan pown eh?

    asal? andai kata ko berada di tempat kejadian. ko akan tegakkan hak aku ke?

    ReplyDelete
  14. malulah
    kahkahkah

    mestilah
    dah ada dah arab makan penumbuk aku sebab buat perangai
    serius

    ReplyDelete
  15. laen kali akan aku angkat ko sebagai mushrif tetap aku. :)

    ReplyDelete
  16. kau nak angkat aku?
    budak alex memang jalan sambil angkat mushrif ke?
    muahahhaa

    ReplyDelete