dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Sunday, May 30, 2010

tekan

aku hari ini sedih
bukan apa pensel aku rosak
pensel kegemaran aku pula
*sigh*
ini semua ada hamba Allah punya kerja
masa aku tengah belajar itu dia main tangan aku
usik-usik
aku tak kisah
lepas itu dia main pipi aku
main-cubit-cubit pula
aku dah mula panas
aku cakaplah

"kau kalau tak kacau aku sehari tak boleh ke?" ujarku dengan nada marah tahap gaban
dia degil....
dia main bibir aku
aku meletup
aku baling pensel aku arah dia
dia mengelak, aku kejar pukul dia dengan buku dia elak
elok-elok aku tengah belajar aku dah berhenti
dia ingat senang ke aku nak belajar
tadi aku jumpa kawan dia terkurung dalam plastik
aku pun beri pelempang dengan kekuatan nak membunuh singa
tak bernafas kawan dia, terbujur kaku
mati.....
lepas itu aku cakap
" kau kalau aku dah benci, kucing sebelah rumah, pisang belakang rumah, hatta kawan sebilik kau aku benci. kau tahu tak lalat"!!!!!!

11 comments:

  1. kau tak chill. kalau perkara macam ini pun kau tak boleh tenang, macam mana kau nak uruskan pesakit? hahaha.

    ReplyDelete
  2. aku sakit hati baca post kau ini
    tak boleh "bla".
    pergi belajar!

    ReplyDelete
  3. abul: kau tak faham diam-diam sudah
    elwani: kau sakit hati kenapa?? tenang sudah. ini buat gelak bukan buat tekan

    ReplyDelete
  4. haha.tekan+gelak sekali lah.
    tipulah kalau aku tak gelak.

    ReplyDelete
  5. (^o^)v
    p/s: apakah benda di atas ini?? aku pun kurang faham

    ReplyDelete
  6. entah.kenapa ada 'v'?
    aku kurang mahir benda-benda macam itu.
    mana kau dapat?

    ReplyDelete
  7. yang 'v' itu.aku masih tak faham fungsi kewujudannya.

    ReplyDelete