dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Saturday, May 29, 2010

peperiksaan akhir

peperiksaan aku yang bertulis adalah dalam 7 hari lagi masa aku tulis entri ini
aku tidak mula membaca lagi
ahahha
ini bukan retorik biasa budak medik yang kata tak baca tetapi
sudah mengulang buku sampai tiga-empat belas kali
tetapi ini memang jujur seikhlas hati

sebab aku tak belajar
ialah hati aku gelap dan jauh
jauh dari apa
faham-faham sendiri
biah yang solehah tak semestinya akan melahirkan produk yang soleh
tetapi orang yang soleh boleh membentuk biah solehah
marilah kita menjadi orang soleh dan bukannya orang rugi
yang diberi peluang duduk dalam biah solehah
tetapi mensia-siakannya

6 comments:

  1. aku suka ini.
    aku sengsara duduk dalam dorm baru aku sem ini.
    TT_TT
    tetiba.hahaha

    ReplyDelete
  2. apa yang sengsara sangat dorm kau??
    duduk katil atas ke bawah??

    ReplyDelete
  3. sengsaralah.satu dorm dengan budak HOT.
    tak taaruf2 lagi dengan mereka.berpuak-puak weh.
    mereka itu merujuk kepada pelajar kos ekonomi.haha.memanglah aku tak suka.
    aku katil bawah weh.datang awal.

    ReplyDelete
  4. HOT ke HOTak
    ahaha
    lepak sudah
    mana datang diorang ??
    katil bawah baguslah

    ReplyDelete
  5. lebih kepada HOTak mungkin.
    sem baru,dorm baru,blok baru,dormates baru.tapi ada jugalah 5 orang dormates lama.aman sedikitlah.ada mereka.kalau tak memang aku bawa dirilah.haha.aku kejut subuh pun tak bangun..sedih aku TT_TT

    ReplyDelete