dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Saturday, June 29, 2013

benda aku belajar dekat mesir #2

amaran: 
ini entri melawak saja
jangan nak terasa hati sangat
aku siku dahi sampai boleh takung air hujan nanti



benda kedua yang aku belajar dekat mesir ini ialah 
budak medik biasanya matematik mereka sangat fail

ini satu kebenaran yang pahit
aku dulu kira bangga jugalah dengan diri sendiri
congak laju, buat kerja rumah add math macam main game
tetapi sekarang ?
bangang abadi.

aku rasa, aku versi form 3 lagi pandai matematik dari aku sekarang
tetapi masih boleh diselamatkanlah
buat kiraan slow berbanding dulu
tetapi masih boleh dapat jawapan

cuma nak buat jalan kerja dalam bentuk imaginasi kepala susah sedikit
 
tetapi yang lagi teruk daripada aku ialah
budak budak yang salah 2-3 soalan dalam exam
lepas itu dan dan mengaku takut fail
kahkahkah

markah penuh 300
markah lulus 180
macam mana 1-2 soalan yang salah itu boleh buat dia fail aku pun tak faham
celah mana 1-2 soalan salah boleh buat fail
geram betul beta
kahkahkah

yang lagi rasa nak lempang 
bila cakap takut nak fail lah apalah then tetiba dapat mumtaz
hahahaha
rasa nak kakikan saja awak-awak ini

lagi satu aku nak mengamuk dekat budak budak ini
bila aku lulus exam pun nak complaint
tak belajarlah, apalah
hei aku belajar macam nak gila dia kata aku tak belajar
rasa nak sepak dahi laju-laju sampai terbenam tulang kening mereka-mereka ini

terasa betul hati
kalau aku lulus, tumpang gembira saja tak boleh ke ?
dah macam akhawat dah ayat atas ini
kahkahkah

doa untuk aku weh
tahun ini belajar tak ada pemangkin langsung
susah betul
biar lulus pun jadilah 
>.<


2 comments:

  1. hahaha..marah betol ko. neway rabbuna yunaggah

    ReplyDelete
  2. haha
    tak marah sangat pun
    saja gurau kasar dengan bebudak ini
    >,<

    thanks untuk doa oi

    ReplyDelete