dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Sunday, July 7, 2013

media

umum tahu mesir dalam suasana pergolakan
tetapi hari ini aku tak nak cerita apa yang berlaku

aku nak rage 
rage kepada kebanyakan media mesir yang sangat badul
manipulated
manipulating
bias
salah fakta
tak bertanggungjawab

and the sad thing is 
benda ini pun berlaku pada yang menyampaikan berita dalam bahasa melayu
kecewa betul

lepas itu benda salah ini di propagate secara menggila
kau islam ke sekular ke liberal ke patriot ke penganut zoroastrianism ke penganut scientology ke 
itu cerita lain
berita salah tetap salah !

bila kau memilih untuk menyampaikan berita
sampaikanlah dengan tepat
bukan sesedap tekak kau saja

nak saja aku siku dahi seorang-seorang kuat-kuat, laju-laju sampai frontal bone dia bertemu dengan occipital bone
marah betul aku

pergi baca ayat 6 surah al hujurat sampai kering tekak sana
hahahadouken

p/s: 
antara pihak paling aku tak puas hati dekat mesir ini bukan sekular ke liberal ke apa
tetapi para askar dan polis dia 

kau tahu tak apa maksud polis itu sebenarnya ha ? 
*tandukdindinglajulajukuatkuatpadupadupakaidahi*

macam mana askar mesir boleh pegang ekonomi dekat 5% - 40% jumlah keseluruhan ekonomi negara
kau askar, bukan businessman. gila !

nyawa dah berpuluh yang terbang, darah dah berliter yang tumpah
nak obses dengan exam lagi kenapa
for god's sake, have some empathy !

ramli sekeluarga masuk hospital sebab rumah terbakar
semua cedera parah
kau datang kau tanya
" papan chess yang aku tinggal dekat rumah kau hari itu ok tak ?"
*facedesk*

tak salah nak tanya, tetapi jangan sampai keterlaluan
keyword sini "keterlaluan"
faham ?
* hempas pintu kuat-kuat *

jangan lupa berdoa untuk mesir dan penduduknya [manusia, haiwan, pokok dan lain-lain]

No comments:

Post a Comment