dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Wednesday, November 14, 2012

ingatan

hari itu masuk genap kali ke 4 aku sambut ulang tahun kelahiran aku dekat mesir
sebenarnya tak layak dipanggil sambut pun
same old, same old

cuma itulah
bila tahu ada orang yang sudi ingat tarikh lahir kita
buat aku rasa terharu


lagi -lagi bagi aku yang mana ingatan kelip kelip macam lampu ultraman
aku sangat menghargai memori yang ada
sebab we will never know when we will be gone
so we have to make good memories for those left behind lah kan

yang paling power tentulah bonda aku
yang wish aku paling awal
disayangi betul rasa
[ boleh tahan mengada-ngada aku ini sebenarnya 
kahkahkah]

ada orang itu ingat dan dia cakap
ada orang itu ingat tetapi tak cakap
ada orang buat-buat tak ingat
dan ada orang betul betul tak ingat

yang cakap itu tentulah terharu
tetapi tak kisah pun sebenarnya
sebab aku memang dari kecil tak berapa semangat pun nak sambut birthday ini
kalau tak mesti aku dah letak tarikh aku besar besar
biar dapat wish juta juta

tetapi bukan kuantiti, tetapi kualiti yang kita cari
dah macam sirim pun ada aku ini 
kahkahkah

kepada yang wish aku
terima kasihlah ya
encik faris, encik nizam, syaqienah, aishah, izyan, fakhrun
dan ahli famili aku sudah pasti

aku ada tulis satu benda sebenarnya untuk post hari itu
tetapi itulah
tak sempat siap
sibuknya pun
kahkahkah

.......

aku baru perasan 
aktiviti facebook dan twitter aku makin hambar
bukan apa
ramai sangat manusia yang menengoknya
aku jadi malu nak tulis benda
dan lagi satu, tak ramai sangat pun orang yang aku rasa perlu untuk bersosial di dunia maya
kan ?

dah aku rasa nak siapkan entah sajak entah puisi entah apa
nanti aku post balik

background blog ini aku saja tukar
asyik hitam saja
biar cantik sedikit
kata nak bela taman lepas ini
kahkahkah

11 comments:

  1. Patutnya kau tambah lagi satu. Ada orang tak pernah tau pun bday kau bila sebenarnya. =/

    Biarlah tak bkualiti pun tp sbg adab dah jenguk blog ko,jd aku wish je lah. Happy belated bday. Haha.

    ReplyDelete
  2. happy belated birthday abul :)
    moga makin tua, makin matang, makin brtambah amal, makin kurang marah :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih
      :D

      tetiba kena kurang marah
      macamlah aku ini hot tempered sangat
      hahaha

      Delete
  3. Selamat Hari Keputeraan :)

    Semoga dikurniakan umur yang berkat, ilmu yang bermanfaat, dan Rahmat dariNYA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih banyak
      hahaha
      boleh dah nak claim kek coklat :p

      dia punya ikhlas bersinar-sinar bila post dua kali
      >_<

      Delete
  4. Selamat Hari Keputeraan :)

    Semoga dikurniakan umur yang berkat, ilmu yang bermanfaat, dan Rahmat dariNYA!

    ReplyDelete
  5. Post sekali jek. Tak tahu error mana jadi dua kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. benda ini memang biasa jadi
      lagilagi kalau internet lambat
      hahaha

      Delete