dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Monday, November 28, 2011

aku, winter, malas, selesai

jujur aku cakap
kalau ada banyak-banyak musim aku dah lalui seumur hidup aku,
aku paling suka musim sejuk mesir
sejuk-sejuk tetapi tak adalah sampai menggigil-gigil tak tentu hala 
sejuk-sejuk tak adalah sampai terkeluar salji merata-rata

tetapi sunnah alam
tiada makhluk yang sempurna

walaupun bila tidur sangat feel sebab sejuk
namun, [ peh ] bila dah tidur..
nak bangkit dia punya susah
macam nak angkat ayah lembu atas bahu
susah gila !
lagi-lagi kalau dah memang pemalas
ini semua boleh jadi alasan
dan pemalas ini kalau dapat alasan memang tak ada harapanlah jawabnya
sama ada bertangguh atau tak buat terus
adoi

walaupun bila exercise sedap sebab sejuk
tetapi bila semangat lebih sedikit exercise
dia punya gatal badan rasa macam nak garu sampai berdarah baru puas agaknya
dahlah satu badan effect dia !

lagi satu masa gatal ini serang ialah :
bila seronok lebih sedikit,
bila marah lebih sedikit,
bila nervous lebih sedikit,
bila malu lebih sedikit,
terus datang gatal tanpa belas kasihan
langsung tak ada nak beri signal awal ke apa ke patut
terus all out attack, gung ho dan kamikaze punya serangan
adoi

.............................................

bila nak mula belajar
selak muka surat pertama terus menguap apahal ?!
nampak sangat dendam !
bila cranky sebab tidur diganggu oleh visa
barulah boleh membaca sedikit
adoi

tadi ada kuiz
memang aku dapat pengajaran direct
buat-buat jawapan
ternampaklah jawapan orang depan
memandangkan baru belajar sejam
siapa nak percaya jawapan sendiri
aku tukarlah jawapan ikut dia
sekali dua-dua salah
padahal jawapan aku dah betul dah
adoi

tetapi jawapan aku sebelum itu pun memang banyak salah
tak payah nak bajet hero sangatlah !
kahkahkah
.............................................

alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah
visa dah berjaya dibuat tadi
akhirnya, setelah berapa banyak hari aku tangguh buat
semua gara-gara tak mampu bergolek keluar dari katil
kahkahkah

tengok dekat medan tahrir tadi masa pagi pilihanraya nak pergi buat visa
tak ada apa pun sangat
khemah-khemah kosong banyak
penat sangat agaknya demo malam semalam
itu yang sampai tidur lepas subuh
kahkahkah

ok dah lebih had menggelabah hari ini
sambung nanti-nantilah



6 comments:

  1. 1st, nak ckp
    tulisan kali ni mcm budak lelaki
    yang x matang (?)

    hik hik hik
    tapi xpe abul.
    hilang kacak
    comel ade

    :D

    ReplyDelete
  2. tetiba tuduh aku tak matang
    tetiba betul
    kahkahkah

    nasib baik aku ada dua-dua
    miahahaha

    ReplyDelete
  3. hahah gatal satu bdan...aku pun xtau dr mne dtg...

    ReplyDelete
  4. gatal kulit disebabkan kekeringan kot.. pakailah losen.

    ReplyDelete
  5. satu badan gatal
    tak kan nak pakai losyen satu badan
    jpa pun boleh bankrap
    ahahahha

    lagipun memang masa ada emotion fluctuation gatal itu muncul
    jadi kena praktis jadi emotionless =,=

    ReplyDelete