dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Saturday, November 6, 2010

beruang dan aku siri istimewa

pada tanggal 6 november 2010
aku sedang makan di bazaar
tiba-tiba

beruang: assalamualaikum boss. apa khabar sihat?
aku: alhamdulillah. kau?
beruang: sihat. aku dengar hari ini hari jadi kau kan kan kan. selamat hari jadi sayang
kahkahkah
aku: terima kasih beruang. sayang kau padat-padat. kau buat aku tersenyum satu hari.


beruang: kau makan apa boss hari ini?
aku: pagi tadi aku makan donut. lepas itu aku makan nasi ikan keli salai dengan daging salai sepinggan setiap satu. makan pancake. malam ini makan lagi nasi minyak dengan ayam panggang. PEH!!! kenyang macam beruang aku kahkahkah.
beruang: nama aku jangan sebut-sebut boss. sensitif..
aku: ok ok. bila hari jadi aku ini teringat pada jasa dan pengorbanan ibu bapa aku. 19 tahun 9 bulan mereka bersabar dengan karenah merepek aku. kalau aku, dah lama aku campak lombong diri sendiri. tetapi sayang ramai orang sekarang lupa jasa ibu-bapa mereka kan kan kan
beruang: aku setuju bos. ada ke patut mereka buat macam itu. mana patut kan kan kan
satu soalan boss. kalau sayang mesti kita ikut cakap mereka kan kan kan
aku: ha, betullah kenapa?
beruang: kenapa kau tak rajin-rajin. padahal kau dah disuruh jangan malas-malas kahkahkah
aku: *headshot* kau memang TERBAIK beruang sob sob sob

p/s: aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada elwani, fakhrun, syafiq, noni, aisyahsafwan, shahmi yang wish aku laju-laju. kau semua memang terbaik. tetapi aku juga terharu bila ada kawan macam nurul dan wani yang buat post ini dan post  ini dedikasi istimewa untuk aku. nasib baik aku ganas. kalau tak banjir mesir sehari dua kahkahkah.
tak lupa kepada sheikh kibir zuber yang sudi membelanja aku burger superstar hardess kibir dan yang lain-lain seperti anih, bob, faris, dan ramai lagi (nak sebut satu-satu penat dan aku malas pula nak taip kahkahkah) yang post di wall aku di facebook untuk ucap selamat. terima kasih, terima kasih dan terima kasih moga jasa dan doa kalian dibalas dengan jutaan kali ganda. moga persahabatan kita kekal dan ingat
"ANA AKHUKUM FIL ISLAM WA ISMI ABU AL AKMAL ARIF IBNI ANUAR WA ANTUM SODIQI ABADAN ABADA INSYAALLAH"
kahkahkah
p/p/s: walaupun aku sorok tetapi masih ada yang mengingati. memang tersenyum lebar aku lepas ini. tetapi kalau hari jadi kau aku tak wish jangan marah sebab aku ada dementia kahkahkah

22 comments:

  1. p/s: walau tak pernah nak eja nama aku dengan betul,kau dimaafkan untuk hari ni. sahaja.

    ReplyDelete
  2. aishah: dah jangan menangis
    nanti banjir malaysia
    kahkahkah
    nurul: mana boleh tinggal (:

    ReplyDelete
  3. nurul: tak, terima kasih keran sudi tulis
    serius aku terharu
    sob sob sob

    ReplyDelete
  4. lepas ini kita makan raya aidiladha rumah gizaian
    ok

    ReplyDelete
  5. waktu hari jadi kau di malaysia tak nak pula kau buat makan2 kannnnnnn.

    ReplyDelete
  6. wani: aku malas di malaysia
    sini rajin sedikit
    aziellah: terima kasih!!!

    ReplyDelete
  7. kata fine
    tetiba tak fine
    apa kau nak cakap sebenarnya?

    ReplyDelete
  8. mentang-mentang beli keyboard baru
    terima kasih ammar
    siapa basuh pinggan
    baru aku nak basuh
    teheee~
    tetiba

    ReplyDelete
  9. aku nak cakap kau sombong.hahaha
    lepas tu aku gelak
    apahal?
    hahaha

    ReplyDelete