dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Saturday, November 13, 2010

Amnesia

ya aku mudah lupa
dan ya cara termudah untuk membiasakan diri dengan keadaan baru ialah
lupa akan keadaan lama
dan ya aku banyak kali lupa
ya aku tak ingat nombor telefon orang
ya aku juga tak ingat hari jadi orang (termasuk hari jadi sendiri dahulu)
ya aku lupa keluarga kawan aku macam mana
ya aku lupa apa yang aku belajar hari ini dan semalam


ya aku lupa aku nak buat apa tadi
ya aku lupa aku dah sembahyang berapa rakaat
ya aku lupa yang aku dah sembahyang belum
ya aku lupa siapa nama penuh kau
ya aku lupa makanan kegemaran kau ( aku tak tahu makanan kegemaran aku)
ya aku lupa kau suka minum apa
ya aku lupa umur kau berapa
ya aku lupa macam mana muka dia
ya aku lupa tujuan aku sebenarnya
ya aku lupa untuk berbuat kebaikan
ya aku lupa untuk mencegah kemungkaran
ya aku lupa yang ini adalah benar
ya aku lupa ini adalah salah
ya aku lupa cara hidup yang sebaiknya
ya aku lupa nak membuat sebarang bentuk komunikasi dengan kau
ya aku lupa banyak benda
tetapi aku tak lupa yang kau kawan aku
dan aku harap kau tak lupa untuk ingatkan aku
apa yang patut aku ingat
sebab kita kan kawan

yang kaki lupa,
Abul Akmal Arif Bin Anuar

4 comments:

  1. tak salah lupa.nanti ingat balik.atau ada yg akan mengingatkan insyaAllah

    ReplyDelete
  2. ya
    itulah harapan entri ini
    aku harap masih ada lagi yang sudi mengingatkan
    aku

    ReplyDelete
  3. manusia memang sifatnya lupa. bersyukurlah anda manusia yang normal, kerana memiliki sifat lupa :). selalu beringat dan mengingatkan

    ReplyDelete
  4. lupa itu ada kalanya nikmat
    serius
    ingat dan mengingati itu yang penting sekali

    ReplyDelete