dalam peperangan pemikiran, kemenangan bukanlah apabila kau berjaya membuat seseorang percaya apa yang kau percaya dan yakin apa yang kau yakin, tetapi cukuplah dengan dia meragui apa yang dia percaya dan meragui apa yang dia yakini

Monday, July 30, 2012

tulisan yang bosan dan picisan

usai menjawab exam final 11/07/12
aku berkelana keluar dari kepompong aku
dari bandar kaherah ke bandar zaqaziq pada 17/07/12
bandar yang masyhur dengan hidangan crepe' nya
pada aku, mungkin sebab dah tak ada benda sangat, itu pun crepe' pun jadi
kahkahkah

orang kata kalau pergi zaqaziq tak makan crepe macam pergi mandi laut tetapi badan tak basah
tak cukup syarat
tetapi aku peduli apa
aku datang tengok orang tournament futsal 2-3 jam
lepas itu tidur dalam stadium sampai habis tournament
petang gerak ke bandar alex naik tremco arab
masa naik tremco sempat tulis puisi pendek



jasadku terbaring di padang hijau
namun jiwaku merayau-rayau
angin panas pantas, menderu-deru
hingga pipiku terus terasa kaku
ternyata aku perlu bersyukur
tak perlu naik keretapi uzur
bila musafir ke tempat-tempat
di bumi mesir yang penuh berkat

sebab kalau nak tahu kebanyakan rakyat marhaen mesir naik keretapi buruk
kalau nak gerak dari satu muhafazah [negerilah lebih kurang] ke muhafazah yang lain
memang buruklah
kambing pun ada kadang kadang
air cond memang tak adalah
dah lah bersesak sesak macam naik bas
aku baru naik van biasa tak ada aircond dah kecoh
haish

pergi alex sebab nak cari tudung
bosan betul

rumah baru tak ada internet
memang bosan gilalah hidup aku
=,=

itu yang aku malas nak tulis dekat blog
dah nak siap sahur
pak cik arab dah pukul gendang kejut orang sahur

4 comments: